Forgács Fiesta 2025 banner

ZTECH elektromos robogó, amit „ZTECH” lenne kihagyni

Néhány hónapja kezdett el egyre jobban izgatni a gondolat, hogy kipróbáljak egy e-robogót. Persze, az ember nem úgy kel fel reggel, hogy „ma veszek egy ZTECH elektromos robogót”. Ez inkább egy folyamat, amíg eljutsz odáig. Hogy a benzinkúton megint megint kiakadsz, mennyit drágult a benzin; hogy a busz már ötvenedszerre késik idén, pedig még február van; és hogy konkrétan a dugóban töltöd a fél életed.

Elektromos robogó: mondd, te kit választanál?

Persze elsőre fogalmam sem volt, melyik márkában lehet igazán megbízni. Az elektromos közlekedés terén mindenki próbál valami újat, valami nagyot mondani. Aztán valamiért a ZTECH akadt a látómezőmbe.

Mitől különleges a ZTECH elektromos robogó?

Igazából több különböző szempontot tartottam szem előtt.

Az egyik, hogy jó ár-érték arányú legyen. Persze jó lett volna egy kifejezetten olcsó elektromos robogó, de azért mint tudjuk, “olcsó húsnak híg a leve”, szóval nem akartam megjárni.

Tehát egy jó ár-érték arányú terméket kerestem. A másik szempont az volt, hogy legyen relatíve régóta jelen legyen az országban. (Ez egyébként azért fontos, mert ha több, akár “tizen X” éves távlatban van itthon, akkor szinte biztos, hogy van egy garanciális háttér és megfelelő szervizhálózat.)

A ZTECH elektromos robogó esetében nálam kiadta a matek: relatíve olcsó, relatíve megbízható, ráadásul már 2011 óta forgalmaznak járműveket az országban.

Nosza nézzük!

ZTECH e-robogó modellek

Városi lévén én inkább a könnyű, megbízható modelleket kerestem a Digibike-nál, ahol többféle modellt is forgalmaznak.

ZTECH ZT-52

A ZTECH ZT-52 első ránézésre nem akar többnek látszani, mint ami: megbízható, egyszerű, de kifejezetten praktikus kis e-robogónak. Ami nekem szemet szúrt, hogy az alapárban benne van a hátsó doboz, ezt más márkáknál rendszerint külön kell megvenni, pedig a városi rohangáláshoz, bevásárláshoz óriási előny, ha van hova dobni a táskát vagy a friss kenyeret.

Ami a technikát illeti: a 1870 wattos motor bőven elég ahhoz, hogy a 45 km/órás tempót könnyedén tartsa.

Ehhez a sebességhez már kötelező az AM vagy B kategóriás jogosítvány, és persze bukósisak és biztosítás is szükséges.

Az akkumulátor tekintetében két opció van: ólomsavas 60V 20Ah vagy grafén 60V 23Ah – én őszintén szólva hosszabb távra a grafén felé hajlanék, hiszen az ilyen akku általában gyorsabban tölthető, jobban bírja a hétköznapi nyúzást, és hosszabb élettartamot ígér.

Hatótávban a gyári adat 55 km, szerintem ez reális, főleg, ha valaki nem versenypályaként kezeli a várost. Az sem mellékes, hogy 120 kg a maximális terhelhetőség, így akkor sem kell aggódni, ha épp egy nagyobb bevásárlás után, tele csomagokkal ülnél fel rá.

A ZT-52-nél a komfort is fontos szempont: a nagy, 10 colos gumiabroncsok jól nyelik az úthibákat, a dobfék hátul és a tárcsafék elöl biztonságosabbá teszi a városi manőverezést. Szóval ezt mindenképp felvettem a listára.

ZTECH ZT-11

Ha kicsit modernebb, letisztultabb dizájnra vágysz, akkor a ZT-11 az, aminél érdemes elidőzni. Itt már tényleg érezni, hogy a gyártó odafigyelt a részletekre: a formavilág modern, kicsit retro-futurisztikus, ami személy szerint nekem nagyon bejön.

A ZT-11-ben egy 2000 wattos villanymotor dolgozik, ami már tényleg könnyedén megbirkózik a hétköznapi közlekedési helyzetekkel, és akár egy nagyobb lejtőn vagy emelkedőn is magabiztos marad.

A 72V-os, 23Ah-s grafén akkumulátor egy töltéssel akár 70 km-t is bír, ez nekem például már azt jelenti, hogy nem csak a városban, de akár az agglomerációból is simán be lehet járni dolgozni.

A menetkomfortot itt is kiemelném: az állítható futómű, a kényelmes, szellőző kárpitozású ülés, és a nagy gumik mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ne csak az első 5 kilométeren legyen jó érzés a vezetés, hanem hosszabb távon is. Elöl tárcsafék, hátul dobfék, alapból jár a hálózati töltő, a tükör, LED-es világítás, sőt, riasztó is, így tényleg nincs olyan, hogy valami lényeges dolog hiányozna a felszereltségből.

A ZT-11 egy kicsit nehezebb, mint a ZT-52 (131 kg akkuval), de ez inkább a komolyabb akkupakk és a masszívabb váz miatt van, cserébe sokkal stabilabb érzést ad, főleg, ha ketten utaztok vele.

Melyiket válaszd?

Ez rajtad áll, bár szerintem ha egy ár-érték arányban is erős ZTECH elektromos robogó kell, amin a család minden tagja kényelmesen elfér, akkor szerintem a ZT-52 egy kiváló alapmodell. Ha viszont hosszabb távokra, modernebb dizájnra, erősebb akkuszintre vágysz, vagy egyszerűen csak szereted, ha egy robogónak van tartása, akkor a ZT-11 mellett érdemes letenni a voksot.

Én még nem döntöttem el, nem akarom a dolgot sem elsietni, de túl sokat ülni sem akarok rajta, hiszen olcsóbb biztosan nem lesz.

AJÁNLÓELEKTROMOS ROBOGÓJÁRMŰ