Gyakorlatok a boka ízületeinek fájdalmára

gyakorlatok a boka ízületeinek fájdalmára

Edzés és életmód 2 egyszerű fegyver a bokafájdalom ellen Ne hagyd, hogy lelassítson egy béna boka. Így állj talpra minél hamarabb! A bokafájdalom észrevétlenül lopózik be az életedbe.

A fájdalomcsillapító gyakorlatok bokaízületre kifejtett hatásai

Megosztás: A bokafájdalom észrevétlenül lopózik be az életedbe. Tipikusan az a fajta, ami egy rossz mozdulat hatására ledönt a lábadról, de a túlterhelés is gyakran mutatkozik meg ebben a formában. Mindegy miért kezd el fájni, ha fáj, lelassít.

Érdemes tehát tudni, hogyan győzd le.

A bokaízületet a sípcsont, a szárkapocscsont és az ugrócsont fogja közre. Ez a három csont együtt alkotja a talokrurális ízületet, ahol az alsólábszár összekapcsolódik a lábfejjel.

Hogyan zajlik a bokaficam kezelése?

Ez az ízület teszi lehetővé, hogy lábfejünket előre és hátra tudjuk mozgatni, az oldalirányú forgásért pedig a közvetlenül alatta elhelyezkedő ízület a felelős. Lábunk úgy alakult ki, hogy gyakorlatok a boka ízületeinek fájdalmára adaptálja a különböző felszíneket, a boka pedig összeköti ezt a testrészünket a többivel. A boka felépítése. Getty Images A lábfej és a boka együtt dolgozik azért, hogy stabilitást és erőt nyújtsanak, amikor állunk vagy lépünk.

gyakorlatok a boka ízületeinek fájdalmára ízületi répa

Számos izom, ín és szalag biztosítja működésüket, nyeli el az ütközéseket és támogatja az ízületeket. Ha a boka megsérül, ezek közül az építőelemek közül bármelyikre gyanakodhatunk. A fájdalom oka lehet a ízületi fájdalom és remegés nagy erőfeszítés, a nem megfelelő bemelegítés vagy egy hirtelen mozdulat.

gyakorlatok a boka ízületeinek fájdalmára fáj a lábujjak ujjai

Rossz mozdulatok ismétlése, a boka nem helytelen mozgatása vagy a nem megfelelő lábbelik szintén okozhatják a sérülést. Sajnos ez a fajta fájdalom általában nem múlik el magától.

Melyek lehetnek a boka ízületi gyulladás tünetei?

Ha érzed állás vagy sétálás közben is, jobb, ha elmész egy szakemberhez. Próbálj óvatosan nyújtani, tegyél rá jeget ha bedagadt, polcold isés óvatosan mozgasd át az ízületet! Ha csak akkor érzel fájdalmat, amikor megerőlteted, vagy nem is fáj, inkább kicsit gyenge, akkor erősítsd az ízület körülötti izmokat, illetve tanuld meg érzékelni, mikor tartod jól a bokád és mikor nem.

  1. A boka ízületi gyulladás oka mi lehet, és hogyan kezelheti? | Harmónia Centrum Blog
  2. Túlterhelte a bokáját és most fáj?
  3. Kutás Mercédesz - gyógytornász, manuálterapueuta, fizikoterapeuta Rendelési idők a képre kattintva!

Ne feledd, hogy a testtartás, a mozgás, a lábbelid és más faktorok is hozzájárulhatnak a fájdalomhoz, így érdemes lehet szakemberhez fordulni, hogy biztosan minden veszélyforrást kiküszöböljetek! Egyensúly: Van, hogy az a legjobb módja egy gyenge boka stabilizálásának, ha megpróbálod mozdulatlanul tartani. Ez segíti glükozamin-kondroitin leírás agy és az izmok közös munkáját, hogy stabil maradj a várt és váratlan körülmények bekövetkeztekor is.

Fájdalmat érez a lábfejében, talán a bokájában? Vagy nem is tudja beazonosítani fájdalma pontos helyét sajgó lábfejében.

Ha csak egy bokaízület melletti izmot használsz, nagyobb a rándulás veszélye, azonban ha próbálod nem mozgatni a bokád, akkor minden izmod együtt dolgozik ezen. Ez a gyakorlat nagyon jól fejleszti az egyensúlyérzéket.

Orvos válaszol

Először gyakorolj csak az egyik lábaddal 30 percen át. Ha ez már megy, állíts további kihívásokat.

gyakorlatok a boka ízületeinek fájdalmára glükózamin és kondroitin mennyisége

Állj például instabil felületekre, és emelj kettlebellt vagy súlyt! A másik lábadat fel is emelheted, előre, oldalra, és hátra.

A bokaszalag megnyúlása (rándulás)

Erősítés: Nem mindig olyan egyszerű a megoldás, hogy csak megerősíted azt az izmot, amelyik gyengébb a többinél, de jó kiindulási alap lehet. Mind a négy irányba mozgasd át a bokád: előre, hátra és oldalra is! Keress erősítő gyakorlatokat, vagy fordulj szakemberhez tanácsért!

Olvassa el is